Dzisiaj terminal płatniczy to standard.
Zastanawiasz się nad wyposażeniem swojego sklepu w terminal płatniczy i nie wiesz od czego zacząć? . Każdy punkt usługowy powinien być w niego wyposażony.
OD CZEGO ZACZĄĆ
Podstawową czynnością jest wybór operatora. Na rynku mamy kilkanaście jak nie kilkadziesiąt firm oferujące swoje usługi do przyjmowania kart płatniczych.
Niestety oferty na terminal płatniczy zazwyczaj ustalane są indywidualnie dla konkretnej branży, prowizja uzależniona jest często od posiadanego obrotu, dlatego ważnym jest porównanie oferty na terminal płatniczy w wielu firmach. O tym pisałem już w innym artykule na temat terminala płatniczego.
Jak już wybierzecie firmę obsługującą terminal płatniczy trzeba wybrać właściwe urządzenie które uzależnione jest od rodzaju i charakteru prowadzonego biznesu. Terminale dzielimy przede wszystkim na mobilne (przenośne) oraz stacjonarne, które wymagają stałego podłączenia do prądu. Terminal płatniczy stacjonarny z pin padem, może być podłączony do rutera jak również może być wyposażony w kartę SIM, wówczas działa po transmisji GPRS. Takie terminale świetnie nadają się do punktów kasowych, gdzie klient fizycznie podchodzi do kasy. Także wszelkiego rodzaju sklepy, warsztaty, salony mogą wybierać stacjonarny terminal płatniczy najlepiej z pin padem – dla wygody klientów.
Terminale mobilne korzystają najczęściej z łączności GPRS (wyposażone są w kartę SIM) lub łączą się poprzez Wi-fi, takie terminale płatnicze świetnie nadają się dla kurierów, restauracji, taksówkarzy. Dzięki swojej mobilności terminal można zabrać praktycznie wszędzie – byleby obecny był zasięg telefoniczny. Np. dla wygody klientów np. w restauracji – klient nie musi specjalnie przechodzić do kasy i stać w kolejce – wystarczy, że podejdzie do niego kelner z terminalem płatniczym i dokona transakcji – wygoda dla klienta jak i obsługi restauracji.
W zależności od branży terminal płatniczy dodatkowo powinien być wyposażony w dodatkowe funkcje takie jak:
DCC, czyli transakcja wykonywana w walucie karty, zazwyczaj taka opcja jest udostępniana w standardzie, może się przydać jeśli zdarza nam się obsługiwać klientów zagranicznych.
Preautoryzację czyli rezerwację środków na karcie płatniczej klienta na poczet późniejszych płatności oraz funkajcę Mo/To (Mail Order/Telephone Order) czyli transakcje wykonywane bez fizycznej obecności karty płatniczej Twojego klienta – te dwie usługi przydadzą się głównie do hoteli oraz wypożyczalni samochodów.
Cash Back – możliwość wypłaty gotówki przez klienta dokonującego płatność kartą na terminalu płatniczym.
Doładowania telefonów – powoli coraz mniej popularne, ale w dalszym ciągu użytkowane zwłaszcza w mniejszych miejscowościach.