Terminal płatniczy jako niezbędne urządzenie przedsiębiorcy

Możliwość płatności bezgotówkowych stała się standardem w dzisiejszych czasach. Płatność kartą, zbliżeniowo czy też za pomocą BLIK-u jest elementem codzienności, z jaką klienci mają do czynienia w sklepach, restauracjach czy też punktach usługowych.

 

Coraz większa liczba klientów korzysta z możliwości dokonania transakcji bezgotówkowych. Jak informuje  Narodowy Bank Polski, pod koniec I kwartału 2018 r. w Polsce było zarejestrowanych aż 39,6 mln kart płatniczych, zaś  86 proc. wszystkich dokonanych transakcji ma charakter bezgotówkowy. Taka sytuacja zachęca przedsiębiorców pragnących podążać za oczekiwaniami rynku zaopatrzenie się w terminal płatniczy, umożliwiający sprawne przeprowadzenie transakcji bezgotówkowych.

 

Warto w tym momencie przytoczyć wyniki badania „Przedsiębiorca w bezgotówkowym świecie” przeprowadzonych przez globalnego operatora kart płatniczych –  Mastercard.

 

Jak wskazuje badanie, polscy przedsiębiorcy dostrzegają, że płatności bezgotówkowe są już powszechnym standardem. 37% ankietowanych jako powód instalacji terminala w swoim przedsiębiorstwie wskazało na chęć bycia firmą nowoczesną i podążającą za aktualnymi trendami. Niemal co piąty przedsiębiorca w przeprowadzonym badaniu uznał udostępnienie swoim klientom możliwości płacenia kartą za część modelu biznesowego firmy, zaś niemal co trzeci (31%) decyduje się instalować terminal od samego początku działalności biznesowej. Zmieniające się oczekiwania konsumentów i ich większa otwartość na płatności kartą znajdują swoje przełożenie w coraz większej wartości obrotu bezgotówkowego w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Dla niemal co piątego ankietowanego w przeprowadzonym badaniu (21%) płatności kartą stanowią 40-60% obrotów firmy w miesiącu, a u co trzeciego (33%) sięgają 21-40%.

 

Warto wspomnieć również o programie „Polska Bezgotówkowa”, realizowanym  przez agentów rozliczeniowych, wydawców kart, Związku Banków Polskich, jak również sektor publiczny. Już po trzech kwartałach funkcjonowania programu przybyło w kraju ponad 80 tys. terminali płatniczych, w których dokonano ponad 10 mln transakcji, na łączną sumę ok. 600 mln zł.

 

W kontekście zalet posiadania terminala płatniczego można przytoczyć znacznie więcej statystyk, które można zwięźle podsumować: płatności bezgotówkowe w kraju będą coraz popularniejsze.

 

Mając to na uwadze, przedsiębiorcy nie posiadający terminala płatniczego umożliwiającego funkcjonowanie w nowych realiach dynamicznego rynku będą tracić klientów, co będzie przekładać się na niższe obroty. Sam terminal płatniczy nie stanowi synonimu nowoczesności, ale jest elementem codzienności, będący odpowiedzią na oczekiwania klientów.

 

W obliczu znacznych potencjalnych korzyści związanych z posiadaniem terminala płatniczego, nie należy obawiać się decyzji o jego instalacji. Z uwagi na rosnącą popularności terminali płatniczych, ich koszty są bardzo atrakcyjne. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż koszty akceptacji kart płatniczych na przestrzeni ostatnich lat również znacząco się obniżyły, co jest kolejnym argumentem przemawiającym na rzecz terminala płatniczego.

 

Tagi: terminal płatniczy, transakcje bezgotówkowe, terminal płatniczy w przedsiębiorstwie