Na co zwrócić uwagę przy zawieraniu umowy na terminal płatniczy

Zastanawiałeś się ostatnio jaką ofertę wybrać terminali płatniczych? A może jeszcze, która z nich jest najlepsza?

Ciężko jednak jest odpowiedzieć na zadane powyżej pytania. Dlaczego? Bo każdy z operatorów terminali płatniczych posiada własne odrębne cechy, które ustala się indywidualnie pod kątem danej firmy.

Ale przecież mogą być jakieś główne cechy na które można zwrócić uwagę? Tak są takie:

  • ilość terminali płatniczych,
  • kwota najczęstszych transakcji,
  • miesięczny obrót generowany przez terminal płatniczy.

Dodatkowo najlepiej jest zwrócić szczególną uwagę na pozostałe cechy, czyli jakie dodatkowe koszta mogą wiązać się z utrzymaniem terminali płatniczych:

  • stałe koszta za np. kartę SIM,
  • montaż terminali płatniczych,
  • serwis terminali płatniczych,
  • naprawa terminali płatniczych,
  • obecność Przedstawiciela Handlowego,
  • szkolenie dotyczące obsługi terminali płatniczych,
  • okres zawierania umowy,
  • kara za wcześniejsze zerwanie umowy,
  • koszty marży,
  • zmieniające się stawki intercheng (czy firma z która podpisaliśmy umowę aktualizuje stawki na bieżąco czy dopiero po zakończeniu zawarcia umowy),
  • zmiany numeru rachunku, gdzie mają być wpłacane środki z kart klientów,
  • dodatkowe promocje (czasami pod nimi kryją się w późniejszym czasie dodatkowe koszta).

 

Terminal płatniczy dla Twojej firmy
Najlepiej jest wysłać wiele zapytań do różnych firm i przyglądać się każdej uważnie. Warto poprosić przedstawiciela o przesłanie wzoru umowy i przeczytanie jej całej (często są to długie umowy).

Ostatnio bardzo częstym sposobem na zwiększenie rentowności firmy doliczają sobie opłaty za nie wykonanie odpowiedniego obrotu miesięcznego np. za nie wykonanie 5000 zł w miesiącu doliczają 30 zł do abonamentu, natomiast informację o tym zawierają w załączniku, którego nie przestawiają klientowi. Oczywiście nie twierdze, że wszystkie firmy i wszyscy przedstawiciele tak działają, jednak spotkałem się z takimi praktykami.

Istotny jest również fakt, czy terminal jest montowany przez serwisanta czy wysyłany jest kurierem. W przypadku terminala mobilnego może nie ma większej różnicy, jednak w przypadku terminala płatniczego jest to dość istotne gdyż nie każdy sobie z tym poradzi. Dodatkowo serwisant, który przyjdzie na miejsce najczęściej przeprowadza szkolenie dla personelu.