Jaki terminal płatniczy wybrać?

terminal płatniczy

Co to jest terminal płatniczy?

Terminal płatniczy w punkcie sprzedaży umożliwia firmom przetwarzanie płatności. Oto, co warto wiedzieć zanim podpiszesz umowę.

Terminal płatniczy w punkcie sprzedaży to sprzęt, który umożliwia handlowcom przetwarzanie płatności w celu sfinalizowania zakupu klienta. Klasycznym przykładem są tradycyjne terminale płatnicze. Jednak nowoczesne terminale POS w postaci aplikacji mogą być instalowane na telefonach komórkowych lub tabletach.

Terminale płatnicze są częścią ogólnego systemu punktu sprzedaży, który obejmuje cały odpowiedni sprzęt i oprogramowanie. Najlepsze systemy POS mogą zrobić więcej dla Twojej firmy niż tylko przetwarzać płatności, oferując dodatkowe funkcje, takie jak funkcję cash back (wypłata pieniędzy przy okazji zakupów) czy usługę DCC (transakcja w walucie karty np. w EUR)

Integracja terminala płatniczego z kasą fiskalną

Jeśli prowadzisz biznes, w którym obsługujesz dużą ilość klientów przy kasie np. sklep spożywczy, warto wybrać taki terminal, który integruje się z kasą fiskalną, wówczas wystarczy, że kasjer wpiszę jedną kwotę na kasie fiskalnej, która wyświetli się na terminalu. Taki sposób eliminuje potencjalne błędy i zwiększa szybkość obsługiwanych klientów.

Płatności internetowe – bramka płatnicza

Jeśli masz sklep internetowy oprócz sklepu stacjonarnego, również powinieneś zadbać o swego rodzaju internetowy terminal płatniczy czyli tzw. bramkę płatniczą, która akceptuje płatności online, a także fizyczne transakcje kartą.

Różne firmy mają inne  potrzeby związane z terminalem płatniczym. Rozważ następujące kwestie, aby określić, który terminal jest dla Ciebie odpowiedni:

Rodzaj działalności

Sklepy stacjonarne powinny dawać pierwszeństwo stacjonarnym terminalom płatniczym nad mobilnym systemem płatności lub odwrotnie, jeśli nie jesteś przywiązany do fizycznej lokalizacji wówczas lepszym rozwiązaniem będzie terminal przenośny lub aplikacja na telefon.

terminal płatniczy

Restauracje mogą korzystać z terminali samoobsługowych dla klientów, które ułatwiają składanie zamówień i płatności, podczas gdy sklepy detaliczne często preferują terminale tradycyjne.

Metoda płatności

Twój terminal płatniczy powinien obsługiwać transakcje zbliżeniowe, paski magnetyczne i karty chipowe. Niektóre firmy polegają na płatnościach za pomocą kodu QR i aplikacjach do płatności typu peer-to-peer, do których wyposażone są niektóre terminale.

Koszt

Na koniec rozważ cenę, jaką jesteś gotów zapłacić za swój terminal płatniczy. Pamiętaj, że oprócz samego sprzętu ważnym jest, żeby terminal był serwisowany przez serwisantów operatora, gdyż w razie awarii naprawa trwa krótko, jednak większość operatorów naprawia terminale za pośrednictwem kuriera co bardzo wydłuża czas naprawy. Ponadto weź pod uwagę okres współpracy z danym operatorem, wybierz umowę najlepiej na czas nieokreślony.

W przypadku chęci zaprezentowania oferty skorzystaj z formularza kontaktowego – dobierzemy najkorzystniejszą ofertę.